Vison och värderingar

Bavaria ska kännetecknas av passion och innovation, och vår vision är att leda utvecklingen och ta branschen till nästa nivå! Våra kärnvärden är ödmjukhet, respekt och ärlighet. Det är våra värderingar som driver och definierar oss.

Berättelsen om Bavaria är historien om en framgång som är oöverträffad i den norska bilindustrin. Från en försiktig start i Stavanger för drygt 20 år sedan är dagens verksamhet en av de ledande återförsäljarna av BMW och MINI i Norden. Varumärket Bavaria står för kvalitet och lever upp till visionen att vara överraskande annorlunda och märkbart bättre.

Vid etableringen år 1996 var vår viktigaste konkurrensplattform att erbjuda en unik service. Bavaria blev skapat för att förstå kundens behov och för att överträffa dess förväntningar. Vårt löfte är att fortsätta leda utvecklingen av de goda kundupplevelserna.

Inom Bavaria fokuserar vi mycket på de viktiga frågorna. Om varför vi finns. Vilka grunderna vi har. Vad är kärnan i vårt varumärke. Vi frågar vilken roll och ställning vi ska ta. Vad vi skapar för värde för omvärlden. Och självklart - varför ska kunderna bara välja oss.

Och självklart ser vi till framtiden. Vilka drömmar har vi? Vad ska vi tillsammans försöka uppnå?

För att nå våra mål – vilken kultur och värderingar ska vi bygga vår verksamhet på. Vilka färdigheter och egenskaper ska känneteckna oss?

Vad ska vi lova våra kunder och omvärlden. Vilka kundupplevelser ska vi skapa?

Hur blir vi kundens bästa val idag och i framtiden?

Det handlar om att vara professionella. Kunna säkra den samma, höga kvalitet, oavsett vilken Bavariaanläggning du besöker. Kunna behålla den lokala känslan, samtidigt som du är en del av en stor grupp, oavsett om du träffar oss i Sverige, Norge eller andra länder.

Vårt DNA
Mötet med Bavaria ska vara överraskande annorlunda och märkbart bättre.

Vårt syfte
Vi ska skapa unika upplevelser för våra kunder.

Vår ambition
Next Level – vi ska leda utvecklingen och ta branschen till nästa nivå.

Vår personlighet
Bavaria ska kännetecknas av passion och nytänkande.

Vårt kundlöfte
Vi ordnar allt – alltid.

Oavsett vilken bransch och marknad kunderna möter oss i framtiden, ska varumärket Bavaria stå för tydliga värderingar. Vi ska vara som vi har varit från dag ett: Överraskande, annorlunda och märkbart bättre!o text in field]